mandag 5. januar 2009

Første termin

Hvordan har første termin i trykk og foto vert og hva har jeg lært? Trykk og foto har vert ganske gøy dette første termin. Det har vert uvant å prøve å ta bilder av øyeblikkene jeg kommer over og kommer ikke alltid på at jeg skal ta bildene. Dette har kanskje vert den største utfordringen. Spesielt siden kameraet mitt har hatt problemer med minnekortet en stund. Det har for det meste gått i foto og det har bare vert to trykk oppgaver men jeg synes alle oppgavene har vert kjekke. Synes det har vert kjekt å bruke bloggen også, men synes det har vert litt irriterende å jobbe på dataen med bildene og bloggen. Synes det ofte er litt stress å til, men selvsagt så er det mer organisert på data. Jeg har lært en del om hva forskjellige ting på kameraet heter og hvordan det skal brukes, men for det meste er det for speilreflekskamera, som jeg ikke har. Har heldigvis også lært en god del om komposisjon og hvordan bilder skal tas. Jeg jobber fortsatt med å lære å ta med meg kameraet mitt med meg ut. Jeg skulle ønske jeg hadde lært litt mer photoshop i år, men har lært litt der og. Jeg har også lært sjablong trykk og blitt bedre på linosnitt og trykk. Synes det har vert utrolig god stemning i klassen og tror det er hovedsakelig pga. læreren. Brit Iren har alltid vert glad og munter i klassen.

Ingen kommentarer: