onsdag 18. mars 2009

10 beste bildene

Vår, fotomanipulering, romskapende virkemiddel

Portrett, romskapende virkemiddel

Portrett, romskapende virkemiddel

Portrett, romskapende virkemiddel

Portrett, romskapende virkemiddel

Portrett, dybde

Portrett, romskapende virkemiddel

Vann, fotomanipulering

Vann

Vann

Det jeg har lært: Curvsphotoshop. Å ha et motiv i forgrunn med en bakgrunn langt vekke emfiserer dybden og skaper rom. Jeg har lært å ta portrett nærme. Jeg har lært hva slakkes innstillinger jeg skal ha på kamera for best resultat. Jeg har lært å bruke dodge til å framheve refleksen i øyner, og jeg har lært å bruke rub for å ta vekk små uønskede detaljer i ansiktet som for eksempel kviser, rynker eller fløflekker.

2 kommentarer:

Sigrun Marie Torvestad sa...

Hei Elliott! Så du hadde vært inne og kommentert et bilde på bloggen vår - TUSEN TAKK!
Likte godt de intense grønne bildene. Kan du forklare hvordan du fikk fram reflekser i øynene vha dodge?
Hilsen Sigrun

Elliott sa...

Du bare bruker doge tool litt forsiktig på øynene hvor du ser at det allerede er litt refleksjon fra lys. Sørg for at dogen har liten diameter og er relativt myk. Alt etter bildet selfølgelig.