mandag 11. mai 2009

Foto prosjekt

Enda en foto oppgave, bare denne gangen velger jeg tema selv og jeg er ganske så fri til å løse oppgaven som jeg selv vil, så lenge det er et foto. Jeg skal gå ut fra mitt selvvalgte tema og levere inn tre ferdige bilder.

Tema: Eventyr kan være mange ting. Det kan være alt fra vakre feer og alver til skumle troll eller spøkelse. Eventyr kan være en spøkelseshistorie, en kontrast mellom naturen og menneske eller et blikk på det mystiske og ukjente. Det må være spenning. I eventyr er ting ofte magiske. Disse er ting jeg vil prøve å få fram i bildene mine. Ektreme farger og sterke kontraster og skygger kan være med på å få dette fram på i bildene.

Jeg skal lage noe eventyrisk, fantasifullt... helst fargerikt og surrealistisk. Jeg har tenkt å prøve forskjellige metoder med å ta bilder med forskjellige motiv, og jeg skal redigere bildene med photoshop til å prøve å fram eventyret i dem.

Plan: Onsdag 13 mai skal jeg ta med meg speilreflekskamera ut fra skolen og ta bilder. På fritiden min skal jeg låne et kompakt kamera hjemme å ta bilder ettervert som jeg ser gode muligheter. Mandag 18 mai skal jeg bruke tiden jeg har på skolen på å redigere bilder på photoshop, det samme med onsdag 20 mai. Helgen skal jeg bruke på å levere inn på bloggen som skal leveres inn senest søndag 24 mai.

Ingen kommentarer: