lørdag 23. mai 2009

Eventyr

Mot

Spennende bilde som minner om et typisk barneeventyr. Et lite tog i et stort og skummel tunell som får sin mystik framhevet av det hvite lyset i enden. Kan dette være en alogi om å komme til den neste verden eller en represntasjon av mot?

Jeg har overdrevet fargene og kontrastene i bildet med heu sateration og laget deler mørkere med burn tool og framhevet lysrefleksjonene med dodge tool.

Orginal:Ond ånd

En skummel og mystisk gravplass med en lyssetting som hinter til magi eller noe ondt. Er det dag eller natt? Er dette i vår verden eller i etterlivet? Den skrå gravsteinen viser til uro og jærde ser ut til å holde noe ondskapsfult inn i seg. Kan det være en gammel skjel som ikke får vile og vil ut av sin grav å hjemsøke noen?

Jeg har brukt heu saturation og curves til å framheve fargene, forandre fargene, forandre lyset og skape mer skygge. Jeg har i tilleg brukt dodge tool til å mørkne deler av bildet som var for lyst.

Her ser jeg noen har redegert bildet mitt bedre enn jeg selv gjorde:
http://bayimg.com/PacIIAaCC
Og her er den imponerende prosessen (det er vist broren min som har laget dette):
http://www.the5andmany.com/obed/elliott/

Orginal:
Liv

Dette bildet er full av liv og viser en sterk kontrast til det menneskeskapte og naturen. Disse tavlene er faktisk gamle massegravsteiner som viser kontrasten mellom liv og død enda sterkere. Nytt liv springer fram fra andres død. Hva var det de døde for? Kjempet de for frihet og nyttliv i en krig en gnag for lengesiden? Hva slaks magi kommer med slik håp? Hva annet mystisk bafinner seg under de tavlene?

Her har jeg brukt mye heu saturation og fått ekstreme og spennende farger of framhevet plantelivet. Litt curves ble også brukt for å få rett lys.


Orginal:

2 kommentarer:

Daniel the 5 and Many sa...

Mulig det er meningen her, men syntes det er litt for mye Hue/Saturation effect. Da ser det så veldig fake ut, jeg lekte litt med bilde jeg og. Bare for å kansje gi deg noen tips, her er bet jeg laga.http://bayimg.com/PacIIAaCC
psd filen hvis du vil se hva jeg gjorde: http://www.the5andmany.com/obed/elliott/
bare høyreklikk og save as :D

Elliott sa...

Takk for tipsene. Jeg liker veldig godt hue/saturation selv om det ser falskt ut. Men du har rett for at jeg overdriver litt veldig med det. Temaet er eventyr og jeg syntes overdriving kanskje kunne være gyldig i denne sammenhengen. Men for fremtiden skal jeg satse på mer realisme. Kanskje jeg klarer å få fram både fantais og realisme sammen.